Tuesday 21 August 2012

Monolog Ramadhan

Bismillah....

Andai di ketika ini ada hamba2 Allah yang telah merasa gembira dengan
pemergian Ramadhan kerana dia telah melakukan yang terbaik
pada Ramadhan baru2 ini...
Ketahuilah...bahawa diriku teramatlah 'jeles' kepada orang tersebut...

Aku sangat,sangat,sangat berharap agar Allah mengizinkan aku
bertemu lagi dengan Ramadhan yang akan datang...
Sungguh, dunia ipt dan dunia kerja sgtlah berbeza
Betapa sekarang ini sgt2 perlu mujahadah melawan nafsu malas!

Andai aku terus beralasan sehingga menurunkan kualiti ibadatku
Sampai bila pun aku takkan improve!
Aku mesti kuat bermujahadah!

Huh,,,kadang2 memang terasa diri ini terlalu dimanjakan
Asal ada peluang saja mahu berehat
Faktor usia kadangkala sengaja dijadikan alasan...
oh...apakah?.....

Ya Allah mohon sangat2 kurniakan daku kekuatan iman
dan kekuatan semangat yang berterusan
kerana apa yang aku dah lakukan hingga saat ini untuk islam...
mungkin masih sikit...atau tiada apa2....
Bangkitlah wahai diri!

:'(

No comments:

Post a Comment