Tuesday 15 March 2011

Akukah yang Bersalah???

Bismillahirrahmanirrahim.

Banyaknye benda2 serabut dalam kepala ni. sering tertanya2, sempat lagi ke,? lebih kurang 2 minggu je lagi ni. aduh, tekanan betul bila berada di sem terakhir,tahun akhir untuk 1st degree ni.

Dengan gerak kerja dakwah & tarbiyyah yang tak seberapa, dengan kelekaan2 yang mencelah, arh.. aku ni mementingkan dirikah? -getus hati Shira. Shira, segalanya rancangan Allah. Tolonglah, terus lah berbaik sangka kepada Allah.

Susah hati Shira dibuatnya. Seorang anak usrahnya tidak bersemangat dah berapa minggu ni... Yang seorang lagi pun sama. Tapi yang seorang lagi ni mungkin sekejap sahaja. Katanya stres dah nak final.

Shira rasa sangat2 berdosa pada mereka. Adakah kerana kelemahannya, mereka juga merasai tempiasnya? Aduh... Shira memang teringat kata2 seorang ukht pada satu program di Bangi: "Syurga mutarabbi kita terletak di atas tangan kita" Juga kata2 seorang ukht dari UPM, sewaktu dia dijemput menjadi muwajih di sini. "Keadaan kita akan memberi kesan kepada anak2 usrah kita..."

Mungkin ianya pelik bagi orang yang tak faham...tapi inilah kenyataannya.. kerna dakwah ini adalah hak Allah. Connection hati-hati orang yang berada dalam kelompok ini, Allah yang menjaganya... Bila satu hati tidak berapa betul, maka hati-hati lain yang berada di bawah tanggungangnya akan ter'efek' juga..... (=_=)

Astaghfirullah.....

No comments:

Post a Comment